ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

سوختی به نام CNG

در دوره ای پیش از آنکه طرح جایگزینی خودرو فرسوده پیاده بشود خیابانها مملو از خودروهای فرسوده و قدیمی ای بود که صاحبانشان توانایی جایگزین کردن آنها را با مدلهای نو نداشتند و همینطور آلودگی رو به افزایش بود.تا اینکه سوخت CNGارزان قیمت تر وارد چرخه ی حمل و نقل شد و توانستیم یک نفسی بکشیم.اما این سوخت CNG چیست؟

عبارت CNG مخفف عبارت Compressed Natural Gasیا همان گاز طبیعی متراکم است.یعنی گاز طبیعی به صورت فشرده در موتورهای خودروهای دوگانه سوز تولید انرﮋی می کند.سی ان جی به سه طریق تولید می شود:از منابع گاز طبیعی،نفت خام و زغال سنگ.سی ان جی همان گاز طبیعی است که در لوله کشیهای خانه های ما در جریان است و ما هر روزه با آن سرو کار داریم.با این تفاوت که گاز طبیعی را فشرده کرده اند و به عنوان سوخت خودروها به کار می برند.

مزیت سوخت سی ان جی دوستدار محیط زیست بودن آن است و 80درصد کمتر باعث تخریب لایه ی اوزون می شود.مزیت دیگر آن تنوع خودروهای بهره گیری از سیستم سی ان جی است،از خودروهای سواری و تاکسی گرفته تا اتوبوس و وانت.از معایب سی ان جی کمبود جایگاه عرضه ی سوخت است که در سراسر دنیا تبدیل به معضل شده است.

نظرات (۱)

download music for fr0we#823&;ee prefer to honor several other online web pages on the web, even when they aren’t linked to us, by linking to them. Below are some webpages really worth checking out…

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی