ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

در پست "آلودگی هوا چیست؟"درباره ی انواع آلاینده های هوا برای شما نوشتم که خودرو فرسوده یکی از چندین و چندین آلاینده ی هوا به حساب می آید.انواع منابع آلاینده ی هوا عبارتند از منابع طبیعی و منابع مصنوعی.
منابع طبیعی عبارتند از  طوفانهای گرد و غبار، آتش‌سوزی جنگلها، آتشفشانها ، گرده ی رگیاهان و نشت گاز طبیعی که نمی توان مانع آنها شد و به طور طبیعی به دلیل گردش فرایندهای طبیعی رخ می دهند و انسان قادر به کنترل آنها نیست.بشر تنها می تواند با برخی از اقدامات جلوی ضرر بیش از حد آنها را بگیرد.
منابع مصنوعی که بشر در آنها نقش به سزایی دارد عبارتند از آلودگی خانگی،آلودگی صنعتی و آلودگی ناشی از حمل و نقل.

منابع آلوده کننده ی خانگی در اثر فعالیتهای خانگی و نظافت و استفاده از حشره کشها ناشی می شود.مقادر این آلاینده ها اندک است اما در کیفیت زندگی تاثیر دارند.
آلاینده های صنعتی که نمی توان از آنها گذشت و اصلی ترین منبع آلوده کننده ی هوای شهرها به حساب می آیند توسط صنایع، نیروگاههای حرارتی، کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی، سیمان سازی، کاغذسازی، نساجی و بسیاری از فعالیتهای دیگر ایجاد می شوند.
آلاینده های ناشی از حمل و نقل را نمی توان نادیده گرفت در شهرهایی مانند تهران شاید اصلی ترین عامل همین حمل و نقل باشد.گازهای خروجی از لوله ی اگزوز خودروها به خصوص خودروهای فرسوده اصلی ترین عامل آلودگی هوا است.طرحهایی مانند جایگزینی خودرو فرسوده و طرح ترافیک برای حل این معضل ارائه شده است.اما به دلیل اشکالات این قبیل طرحها اجرای انها به خوبی انجام نشده و در تهران این آلودگی کماکان نفس کشیدن را برای تهرانیها مشکل کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی