ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

پیکانزمانی خودروی محبوب ایرانیها بوده است و قبل از امروز که نام خود را در لیست  تعویض خودرو فرسوده اضافه کند و به یک خودروی شاسی بلند تبدیل شود برای خودش کسی بوده است.

اما از تاریخچه ی این خودروی محبوب باید بگویم که حالا در لیست سیاه آلاینده های هوا جای دارد.

ایران خودرو یا ایران ناسیونال سابق مادر خودروی پیکان در ایران است. ایران ناسیونال در 1341 با سرمایه ی 10میلیون تومان با هدف تولید و مونتاژ انواع خودرو در ایان تاسیس شد و در سال 1342 با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد.هم اکنون ایران ناسیونال با نام امروزی ایران خودرو بزرگترین تولید کننده ی خودرو در ایران است.

در آن سالها ساخت تنها اتوبوس توقع موسسین کمپانی را برآورده نکرد و آنها بر آن شدند تا با شرکتهای تولید خودروی خارجی ارتباط برقرار کنند.در آن زمان تنها شرکتهای انگلیسی آماده ی همکاری با ایران ناسیونال شدند.

در سال 1346 قرار داد ایران با گروه صنعتی انگلیسی Group Rootes منجر به مونتاﮋ خودروی پیکان در ایران شد.طرح اولیه ی این خودروی محبوب متعلق به شرکت تالبوت از زیرمجموعه های روتس بود.

ایران خودرو ساخت پیکان را در مدلهای مختلف تا بیش از 40 سال ادامه داد و تا مدتها خودرویی محبوب در میان ایرانیان بود تا بالاخره جز خودروهای فرسوده قرار گرفت.


نظرات (۲)

یادش بخیر
Needs an edit, the 15 on KB swings were 6 and 9 on the round of 15. And because I’m a sucker for punishment, I had planned on going with Russian swings, but Troie beat me to the KB swings and did them Amr38cani2e0; so I did as well. Thanks T-roy

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی