ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

اکثر ما در شهرهایی زندگی می کنیم که از کیفیت هوای مطلوبی برخوردار نیستند.ما به عنوان شهروند مجبور هستیم هوایی را تنفس کنیم که خودمان باعث افت کیفیتش شده ایم.در این میان مسئولین نیز سهم عمده ای در این کیفیت نامطلوب دارند.شهروندان تنها می توانند با بهره بردن از وسائل نقلیه ی عمومی و شرکت در طرح جایگزینی خودرو فرسوده در بهبود کیفیت سهم داشته باشند اما مسئولین مسئولیت بیشتری را به عهده دارند.



دولت بایستی چه کارهایی را در راستای بهبود کیفیت هوا پی بگیرد؟


از جمله اقداماتی که دولت بایستی انجام دهد توسعه ی ناوگان حمل و نقل عمومی است.گسترش خطوط بی آرتی  و افزایش تعداد اتوبوسها و گسترش خطوط ریلی مترو از جمله راه کارها برای توسعه ی حمل و نقل عمومی است.در کنار این در نظر گرفتن قیمت مناسب برای این وسائل می تواند باعث استقبال بیش از پیش شهروندان بشود.
از رده خارج کردن خودرو فرسوده نیز راه کار عملی ای برای کاهش آلاینده هاست.این نوع خودروها که 10درصد وسائل نقلیه را تشکیل می دهند خود عامل 50درصد آلودگی هوا هستند و تسهیل در خروجشان و تشویق مالکان خودرو فرسوده برای کنار گذاشتن آنها می تواند نقش پررنگی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
اما آنچه از همه مهمتر است بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل و بهبود کیفیت بنزین است.خودروسازها باید سلامت جامعه را در نظر بگیرند و خودروهایی براساس استاندارد آلایندگی یورو 4 ارائه بدهند.همچنین وزارت نفت بایستی خود را مکلف بداند و با ارائه ی بنزین براساس آخرین استانداردهای جهانی در بهبود کیفیت هوا قدم اساسی بردارد.
تمام موارد فوق به نوبه ی خود می توانند در کاهش آلودگی سهم داشته باشند که باید با در نظر گرفتن سلامت جامعه بیش از پیش در راستای تحققشان قدم برداشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی