ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

بسیاری از کشورهای دنیا با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان هستند.تصور نکنید مشکل آلودگی هوا تنها مربوط به ایران و تهران خودمان است.شاید از غیر استاندارد بودن خودروهای فرسوده و اسقاطی و خودروهای تولید داخل شکایت بکنیم که عامل اصلی آلودگی هوای شهرها هستند.اما در شهرهای اروپایی که خودروها استاندارد هستند نیز معضل آلودگی هوا وجود دارد به طوری که در پست"Low Emission Zone در اروپا"نوشتم طرح LEZبرای کنترل آلودگی هوا از اتحادیه ی اروپا نشات می گیرد.پس حتی کشورهای پیشرفته ی اروپایی نیز به این معضل دچار هستند.


اسلو اولین پایتخت بدون خودرو در اروپا

اما در این میان پایتخت نروژ اسلو نیز با چنین مشکلاتی روبه رو است.مقامات رسمی شهر در حال بررسی طرحی هستند که طبق آن قرار است تردد وسائل نقلیه شخصی در مرکز شهر با هدف کاهش آلودگی هوا از سال 2019ممنوع شود.با اجرای طرح اسلو به اولین پایتخت بدون خودرو در اروپا تبدیل می شود.


اما اجرای موفق طرح نیاز به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث خطوط ویژه ی تردد دوچرخه در اسلو دارد.حامیان طرح اعضای حزب سبزها،حزب کارگر و حزب چپ سوسیالیست در شورای شهر اسلو هستند.این گروه به شدت از تردد خودروهای برقی در شهر حمایت می کنند.
خوب بسیاری از کشورهای دنیا نیز از چنین طرحهایی در راستای کاهش آلودگی هوا بهره می برند.پاریس،برکسل و مونترآل نیز طرحهای مشابهی را به اجرا گذاشته اند.
اما در ایران نیز باید تردد خودروهای فرسوده محدود شود تا شاید از آلودگی هوای شهرها کاسته شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی