ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

در حالی که در جایی از دنیا مردم مجبور هستند خودروی فرسوده قدیمی سوار شوند در جای دیگری از دنیا فردی پیدا می شود که خودروی یک و نیم میلیون ضد گلوله دلاری سوار می شود.حتما می پرسید که این فرد چه کسی می تواند باشد؟


چه کسی خودروی یک و نیم دلاری ضد گلوله سوار می شود؟

این شخص کسی نیست جز رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا.اما این خودروی یک و نیم میلیون دلاری یک خودروی معمولی چون خودرو فرسوده ای که مردم در جای دیگری از دنیا سوار می شوند نیست.بلکه این خودرو یک خودروی کاملا خاص است.
خودروی رئیس جمهور آمریکا یک کادیلاک لیموزین ساخته ی کمپانی جنرال موتورز است.از سال 1930 ایده ی ساخت یک خودرو مخصوص رئیس جمهور آمریکا شکل گرفت اما وقتی جان اف کندی در سال 1963 ترور شد این ایده قوت گرفت.چراکه خودروی مخصوص رئیس جمهور در آن زمان در حد یک خودرو فرسوده امنیت داشت.
اما این خودروی مخصوص رئیس جمهور یک زره پوش کامل است و در مقابل هر گونه خطر خارجی ایمن است.ضخامت بدنه ی آن 100میلی متر است و با استفاده از مواد استیل،آلومینیوم،تیتانیوم و سرامیک تقویت شده است.قطردرهای این خودرو بیش از 20سانتی متر است.این خودرو در مقابل هر نوع گلوله ای مقاوم است و خم به ابرو نمی آورد.

تمامی شیشه های به کار رفته در این خودرو نیز ضد گلوله هستند.صندلیهای عقب  به وسیله ی شیشه از قسمت جلو جدا می شوند که تنها توسط سرنشینان عقب قابل کنترل هستند.شیشه ی راننده فقط به میزان 7سانتی متر پایین می آید و آن هم به منظور پرداخت عوارض،دادن اطلاعات و اسم رمز.
اما این خودروی با ابهت و ایمن دارای امکاناتی است که فقط رئیس جمهور می تواند از آنها بهره ببرد.این امکانات شامل کامپیوتر،لپ تاپ،اینترنت پر سرعت وای فای،اتصال به ماهواره،خط ویژه ی تماس با پنتاگون و مجلس سنا، خط امن برای تماس های اضطراری و محرمانه،مواد خوراکی،نمایشگر چند کاره و ارتباط با گارد حفاظت است.
شاسی این خودرو نیز خاص است.جنس شاسی از انواع فلزهای تقویت شده است که گفته می شود یک لایه استیل به قطر 12.7سانتی متر است.تایرها هم مانند سایر بخشهای خودرو ضد گلوله هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی