ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

80درصد آلودگی هوای شهرهای کشور به سبب تردد خودروهای فرسوده و قدیمی است.خودروها وقتی فرسوده می شوند آلایندگی و مصرف سوختشان بیشتر از خودروهای نو می شود.از این روی خروجشان الزامی است و نیاز به همکاری ارگانها و مردم را دارد.اما دولت محترم در این راستا چند سالی است  با ارائه ی طرحی خودروهای فرسوده را از چرخه ی حمل و نقل خارج می کند تا کمک شایانی به بهبود وضعیت هوا کند و مصرف سوخت را بهینه تر.با اجرای این طرح  خودروهای بخت برگشته راهی مراکز اسقاط  خودرو می شوند تا از حمل و نقل خارج بشوند.

اما در مراکز اسقاط تغییراتی بر روی خودرو اعمال می شود که دیگر به هیچ وجه قابل استفاده نباشد.البته در این مرکز اجزای قابل فروش پیش از اسقاط جدا می شوند و باقی اجزا اسقاط شده و راهی بازیافت می شوند و یا در کشورهایی که امکانات بازیافت ندارند در محیط رها می شوند.

این طرح با همکاری سازمان شهرداریها،بانک ملت و شرکتهای خوروسازی به مرحله ی اجرا در آمده است.اما وارد کننده های خودرو نیز سهمی در اجرای این طرح دارند.شرکت وارد کننده وظیفه دارد به جای خودروی جدید که وارد می کند خودرو فرسوده خریداری کند تا با ارائه ی شاسی آن اجازه ی پلاک گرفتن دریافت کنند.

این خودروهای وارداتی بر اساس میزان سوخت مصرفی نیاز به تعداد خاصی خودروی فرسوده دارند وگرنه اجازه ی ورود پیدا نمی کنند.به عنوان مثال خودرویی مانند کمری نیاز به 4 خودروی اسقاطی دارد تا وارد چرخه ی حمل و نقل در کشور شود.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی