ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

طراحی خودروی ایرانی به طراحی خودروهایی مانند پژو آر دی و امثال آن ختم نمی شود که پس از مدتی کارکردن تبدیل به خودرو فرسوده می شوند.بلکه ایرانیان در طراحی خودرو بسیار توانا هستند و در خارج از کشور به آنها بهای زیادی داده می شود.در ایران طراحی خودرو تنها به چند طرح روی کاغذ خلاصه می شود که در همان حد باقی می ماند.اما در خارج از کشور طرح جوانان ایرانی فعال در این زمینه ارزشمند است و آنها در کارگاههای طراحی، خودروهای سوپرلوکس کمپانیهای بزرگ مانند بی ام دبلیو را طراحی می کنند.


هرمیداس اتابکی یک ایرانی موفق در زمینه طراحی خودرو


یکی از طراحان ایرانی مطرح در خارج از کشور هرمیداس اتابکی ساکن فرانسه است.او در سال 1975 در سن 9سالگی از ایران به فرانسه به قصد تحصیل مهاجرت کرد.او علاقه ی زیادی به طراحی به خصوص طراحی خودرو از خود نشان داد به طوری که ابتدا توانست در رشته ی طراحی صنعتی به تحصیل بپردازد.او در ادامه به آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات خود را در زمینه ی طراحی خودرو  از دانشگاه سی سی اس دیترویت به پایان رساند.او برای کمپانیهای بزرگ خودرو سازی فرانسوی نظیر رنو طرحهایی را ارائه داده است. او هم اکنون در یک کارگاه طراحی خودرو در یکی از محلات پاریس به طراحی خودرو می پردازد.
در این کارگاه که اتاقهای طراحی خودروی آن سری هستند،ورود و خروج افراد کنترل شده است.اما تنها هرمیداس اتابکی اجازه ی ورود به کلیه ی اتاقها را آزادانه دارد.این نهایت قدرت یک جوان ایرانی را نشان می دهد.

هرمیداس تلاشهایی نیز برای طراحی خودرو برای ایران خودرو کرده است اما متاسفانه نتوانست به موفقیت دست یابد و تحولی در خودروهای ایرانی ایجاد کند.اگر شرکتهای خودروساز مانند ایران خودرو پای چنین جوانان موفقی را در خودروسازی ایران باز کنند صنعت خودروسازی در ایران دچار تحول عظیمی می شود.اما متاسفانه تولید خودروهای فرسوده و غیر استاندارد برای آنها به صرفه تر است.


نمونه ای از طرحهای هرمیداس اتابکی





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی