ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

بنزین بر اساس استاندارد یورو 4 میزان آلودگی هوا را تا حدودی کاهش می دهد اما چقدر در ایران بنزینهای ارائه شده در جایگاههای سوخت براساس این استاندارد هستند هنوز مشخص نیست.ولی یک چیزی مشخص است و آن آلودگی غیرقابل تحمل هوای شهرهای بزرگ چون تهران است.این آلودگی ناشی از بنزینهای غیراستانداردی است که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.خودروی فرسوده نیز به این آلودگی می افزاید.

اما اکثر ما وقتی از آلودگی هوا شکایت می کنیم خیلی سریع به بنزین ارائه شده در جایگاههای سوخت اشاره می کنیم.نظر اکثر ما بر این است که آلودگی هوا ناشی از بنزینهای غیر استانداردی است که ارائه می شود.اما حتی اگر در تمام  جایگاههای سوخت در ایران بنزین با استاندارد یورو 4 ارائه شود تا زمانی که تمامی خودروهای فرسوده جمع نشوند این تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

حرف حدیثها درباره ی بنزین در ایران زیاد است اما هنوز پاسخ درستی ارائه نشده است که این بنزین از چه میزان استانداردی برخوردار است.با وجود این گفته می شود در برخی از جایگاههای سوخت کشور بنزین یورو 4 ارائه می شود.پیش از این بنزین ارائه شده دارای استاندارد یورو 2 بود.اما این استانداردها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این استاندارد بر اساس میزان مونوکسید کربنی است که توسط احتراق در موتور خودرو ایجاد می شود.اما بر اساس استانداردی که اتحادیه اروپا تعیین کرده است اگر خودرویی دارای سوخت یورو2 باشد در هر کیلومتر طی مسیر 2.2گرم مونوکسید کربن آزاد می کند.اما درباره ی بنزین یورو 4 این میزان به 1گرم کاهش پیدا می کند.

به هر حال هر چه هست این آلودگی طاقت فرسا دلیلی جز غیراستاندارد بودن سوخت و تردد خودروهای غیر استاندارد نمی تواند داشته باشد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی