ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

فقط شهر تهران نیست که با مشکل آلودگی هوا و خودروهای فرسوده و آلاینده دست و پنجه نرم می کند.بسیاری از کلانشهرها مانند اصفهان،تبریز،مشهد و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ در ایران با چنین مشکلاتی مواجه هستند.علت اصلی این آلودگی هوا نیز تردد خودروهای فرسوده و غیر استاندارد سبک و سنگین است که برای حذفشان اقدام جدی ای صورت نمی گیرد.اما می رسیم به شهر توریستی اصفهان که این روزها هوای آلوده تری را نسبت پایتخت دارد.



خودروهای فرسوده اصلی ترین عامل آلودگی هوا در اصفهان


اصفهان به سبب وجود جاذبه های توریستی و فرهنگی فراوان در طول سال گردشگران بسیاری را برای تماشای آنها جذب می کند،اما برای چنین شهر جذابی برای گردشگران خارجی و ایرانی انتظار هوای آلوده نمی رود.گردشگران مایل هستند برای گردشگری به شهری سفر کنند که در کنار جاذبه های گردشگری از هوای پاک و معابر تمیز برخوردار باشد.واقعا جای تاسف است که اصفهان نصف جهان هوای بسیار آلوده ای دارد.
اما مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان علت این آلودگی را تردد آزادانه ی تعداد زیادی خودروی فرسوده دانست.به گفته ای آقای حمیدرضا ضهرابی در شهر اصفهان تنها 116هزار خودرو فرسوده ی سبک و 17هزار و 500خودرو فرسوده ی سنگین آزادانه تردد می کنند درحالی که در تست آلایندگی معاینه فنی رد شده اند.آنها بدون هیچ ممنوعیتی به تردد خود ادامه می دهند و به بار آلودگی این شهر توریستی اضافه می کنند.
این آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده در حالی است که هیچ تلاش جدی ای برای خروجشان صورت نمی گیرد.گویا این شهر جذاب برای گردشگران خارجی نباید از هوای دل انگیزی برخوردار باشد.این خودروها علاوه بر اینکه هوا را برای نفس کشیدن گردشگران سنگین می کنند چهره این شهر را نیز نازیبا می کنند.
به گفته ی ظهرابی این آلودگی علت دیگری نیز دارد و آن هم فعالیت کارگاههای مختلف در محدوده ی شهری است.باید کارگاههای آلاینده نیز هر چه سریعتر به خارج از شهر انتقال پیدا کنند.برای این منظور کارگاهها برای فعالیتشان بایستی دارای مجوز سازمان محیط زیست باشند.
به هر حال باید هر چه سریعتر فکری به حال این شهر توریستی جذاب بشود چراکه گردشگری پر رونق در گروی آسمان و زمین پاک است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی