ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

آنچه درباره ی خودروهای فرسوده و اسقاطی اهمیت دارد،بازیافت آنها است.از طرفی باید خودروهایی که به سن فرسودگی می رسند را به سبب آلایندگی بسیار و مصرفت سوخت زیاد راهی مراکز اسقاط خودرو کرد و از طرفی بایستی طی فرآیند بازیافت آنها را دوباره به چرخه ی تولید بازگرداند تا در منابع طبیعی صرفه جویی به عمل بیاید.
همانطور که قبلا هم به آن اشاره شده است 75درصد وزن یک خودرو را فلزات و 25درصد را مواد دیگر نظیر پلاستیک و شیشه تشکیل می دهند.رها شدن این میزان مواد در محیط علاوه بر اینکه آثار زیست محیطی منفی دارد باعث هدر رفتن حجم بسیاری از مواد اولیه می شود.از این روی بسیاری از کشورها سعی می کنند تا با بازیافت خودروهای فرسوده از بروز این مشکلات پرهیز کنند.


یک دستگاه قدرتمند برای بازیافت خودروهای فرسوده


کشورهای مختلف تمام تلاش خود را می کنند تا حجم کمتری زباله از خودروها برجای بگذارند و بیشتر آنرا بازیافت کنند.یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ی بازیافت خودرو آلمان است.یک شرکت آلمانی به نام ARJES دستگاهی را طراحی و ساخته است که قادر است هر نوع وسیله ای را تخریب و قطعه قطعه کند اما بیشترین کاربرد آن برای خودروهای فرسوده است.
این دستگاه دارای یک موتور قدرتمند 768اسب بخاری است که یک دستگاه پیشرفته ی بازیافت محسوب می شود.این دستگاه قادر است انواع مواد از جمله چوب،فلز،پلاستیک و شیشه را خرد و تفکیک کند.گفتنی است که میزان بازدهی این دستگاه قدرتمند تفکیک و بازیافت 180تن در ساعت است.
از مشخصات  فنی  دستگاه ARJES  به عبارت " کاهش حجم ارزش فلزات آهنی و غیر آهنی " اشاره شده است که نشان دهنده ی قدرت بیشتر و عملکرد بالای این سیستم است . به گفته ی سازندگان اگرچه این دستگاه قادر است کلیه ی مواد را جهت بازیافت تخریب و خرد کند اما بیشترین کاربرد آن برای قطعه قطعه کردن و تفکیک اجزای استفاده شده در خودروهای از رده خارج است .
بر اساس ادعای سازندگان و طراحان این ماشین غول پیکر ، اگرچه  این دستگاه قابلیت تخریب و تفکیک کلیه مواد را جهت بازیافت دارد اما بیشترین کاربرد آن برای قطعه قطعه کردن و تفکیک اجزای استفاده شده در خودروهای فرسوده و از رده خارج شده است .





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی