ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

با سرد شدن هوا و مشاهده ی اثرات وارونگی هوا، بیشتر یاد آلاینده های هوا می افتیم.در این روزهای سرد سال هوای سرد وسنگین و آلوده مانند پتویی به روی شهرهای بزرگ کشیده می شود و نفس کشیدن را برای شهروندان مشکل می کند.اینجاست که همه چشم به آسمان می دوزیم که شاید بارندگی ای رخ بدهد و ما را از این هوای سنگین و آلوده رها کند.
همیشه به دنبال مقصر اصلی آلودگی هوا هستیم،ولی هیچ اقدام جدی ای برای حذف آنها صورت نمی گیرد.یکی از عوامل اصلی این هوای آلوده خودروها هستند.خودروهای فرسوده و غیراستاندارد مقصر اصلی هستند که از رده خارج شدنشان خیلی جدی صورت نمی گیرد.از طرفی خودروهای نوی جایگزین براساس استاندارد نیستند و این جایگزینی را در کاهش آلودگی کم اثر می کنند.
صنایع نیز یکی از مقصران این هوای آلوده هستند،در شهرهای بزرگی چون تهران بایستی تمامی صنایع آلاینده به خارج از شهر منتقل شوند تا شاید از این آلودگی کاسته شود.
اما نقش حمل و نقل عمومی بسیار پررنگ است.توسعه ی حمل و نقل عمومی استاندارد می تواند شهروندان را ترغیب کند که از خودروهای شخصی استفاده نکنند.اما متاسفانه بخش اعظم خودروهای عمومی مانند تاکسیها ، اتوبوسها و مینی بوسها خود فرسوده هستند و به بار آلودگی هوا اضافه می کنند.بسیاری از آنها باید راهی مراکز بازیافت خودرو فرسوده بشوند، ولی مشکلات بودجه آنها را کماکان پیر و فرتوت در ناوگان نگه داشته است.


هوای چین هم آلود است!

اما شهروندان تنها در ایران با مشکلات آلودگی هوا روبه رو نیستند.در روزهای سرد سال بسیاری از کشورهای صنعتی با این مشکل مواجه هستند.چین به عنوان بزرگترین تولید کننده ی گازهای گلخانه ای در جهان خود در روزهای سرد آلوده ترین هوا را تجربه می کند.گفته می شود در چین هوا 25برابر حالت عادی آلوده است.در این کشور با آلوده تر شدن هوا فعالیت بسیاری از کارخانه ها محدود شده است و مدارس به تعطیلی کشیده شده اند.
این نشان می دهد تا فعالیتهای صنعتی و تردد خودروها هست نمی توان از آلودگی هوا خلاص شد،اما باید با عزم جدی از آن کاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی