ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

وقتی در موتور خودروها سوخت ناقص می سوزد گازهای مضر تولید می شوند و به اصطلاح هوا آلوده می شود.طبیعتا خودروهای فرسوده و غیر استاندارد بیشترین نقش را در این پروسه ایفا می کنند.موتور این نوع خودروها غیر استاندارد است و یا از حالت تنظیم خارج شده است و سبب می شود که هنگام احتراق این گازها تولید شوند.

بیایید یک تعریف دقیق از آلودگی هوا ارائه بدهیم:


طبق تعریفی که انجمن مهندسین آلودگی هوای آمریکا ارائه داده است، آلودگی هوا به وجود مواد آلوده کننده در محیط اطراف مانند دوده، گرد و غبار، گازهای سمی ((NOx,CO,HC,…، تشعشع رادیواکتیویته، صدا، ذرات معلق شیمیایی، بخار و مایعات اسیدی و غیره که برای انسان، حیوانات و گیاهان مضر است،گفته می شود.
طبق تعریف خودروها به لحاظ تولید صدا و گازهای سمی سهم عمده ای را در آلودگی هوا ایفا می کنند که سهم خودروهای فرسوده از بقیه بیشتر است.
وقتی خودرویی به سن فرسودگی می رسد هم از لحاظ تولید صدا و هم از لحاظ تولید گازهای آلاینده حرف اول را می زند.از این روی خروج خودروهای فرسوده و آلاینده ی هوا باید جدی دنبال شود.این خودروها در بهترین حالت باید قبل از رسیدن به سن فرسودگی بایستی از رده خارج شده و راهی مراکز بازیافت خودرو فرسوده بشوند.
اما از احتراق سوخت در موتور خودرو گازهای متعددی از جمله مونواکسیدکربن،اکسیدهای ازت،دی اکسید گوگرد،ازن،هیدورکربنهای نسوخته،ذرات معلق و گازهای گلخانه ای مانند مونواکسیدکربن،متان و دی اکسید نیتروژن تولید و خارج می شوند که همگی سمی و مضر هستند.از این روی با استاندارد سازی هر چه تمام تر خودروها،حذف خودروهای فرسوده و استفاده از فیلترها بر روی اگزوز می توان جلوی تولید این گازها را تا حدودی گرفت و محیط زیست سالمتری را تجربه کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی