ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

این روزها بسیاری از شهروندان کلانشهرهایی چون تهران و مشهد از دیدن آسمان آبی عاجز هستند،چراکه سرما و وارونگی هوا برکدر شدن آسمان افزوده است.شهروندان این روزها مجبور هستند هوای آلوده ای را تنفس کنند که به راحتی با اقدامات پیشگیرانه می تواند بهبود پیدا کند.برای حل مشکل آلودگی هوا باید از راهکارهایی که شهرهای آلوده ی دیگر در جهان پیش گرفته و موفق ظاهر شده اند پیروی کرد.
بسیاری از شهرهای صنعتی مانند پکن،لندن،مکزیکوسیتی و غیره سالها است که با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند.برخی از آنها توانستند با اعمال سیاستهای درست بر این مشکل غلبه کرده و از آلودگی تا حد زیادی بکاهند.

اقدامات لندن در کاهش آلودگی هوا


سری به لندن می زنیم که یک زمانی به شهری با دود سمی شهرت داشت که علت مرگ بسیاری از شهروندان شده بود.در آن زمان روزنامه ی دیلی تلگراف و رسانه های دیگر خبر از تمام شدن تابوت در شهر خبر دادند و نگرانی مسئولین شهری را بیش از پیش برانگیختند. در آن زمان در هوای لندن میزان ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون به 1600می رسید.این آلودگی و مه سمی در لندن به دلیل سوزندان زغال سنگ در کارخانجات صنعتی، اجاق‌های آشپزی خانه‌های لندن و خودروهای سواری فرسوده بود. بیدار شدن مسئولان بالاخره تصویب "لایحه ی هوای پاک"را در پارلمان ان کشور به همراه داشت تا تلاشها برای حل مشکل آلودگی منسجم تر شود. به موجب این قانون کارخانه‌ها به مناطق اطراف و دور از شهرها منتقل شدند. اکنون هم خودروهایی که مایلند وارد مناطق مرکزی لندن بشوند باید هزینه‌ای سنگین را به عنوان عوارض پرداخت کنند. برای تولید کنندگان خودرو در چارچوب برنامه‌های اتحادیه اروپا مقررات سختی در نظر گرفته شده است تا خودروهایی مناسب و استاندارد تولید کنند.
تعویض وسایل نقلیه آلاینده از جمله اتوبوس‌ها با اتوبوس‌های با گنجایش بیشتر و آلایندگی کمتر نیز از جمله برنامه‌های اجرا شده در لندن است؛ استاندار سوخت اروپا هم که دیگر مشهور است: یورو 1 (1993) برای خودروهای سواری و تراکتورهای سبک،یورو 2 (1996) برای موتور سیکلت یورو 3 (2000) برای موتور سیکلت،یورو 4 (2005) برای همهٔ وسایل نقلیه،یورو 5 (2008) و یورو 6 (2014) برای سواری‌های سبک و وسایل تجاری.
لندن با اجرای این برنامه ها تحت لایحه ی هوای پاک به زودی توانست از بار آلودگی کم کند.مسئولین بایستی از این تجربه ی موفق بهره برده و برنامه های جدی تری را تدوین کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی