ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰


در حالی که مبارزه با تردد ماشین های فرسوده و آلوده کننده ی هوا در سراسر جهان ادامه دارد، خودرو سازان بسیاری دست به خلاقیت زده و به هوای پاک و محیط زیست سبز می اندیشند. یکی از کمپانی های مشهور به نام لکسس دست به تولید بر اساس مواد طبیعی زد. این کمپانی سال های بسیاری را از دانه های گیاهانی همچون سویا و کرچک به علاوه فیبرکنف و گچ سفید در اجزای داخلی خودروهایش استفاده کرد که همگی به طور خاص و براساس نیازهای خاص استفاده می شوند.

لکسس توانست پلی اتیلن جدیدی به نام  “bio-PET ”تولید کند که تجدید پذیر است و قابل دسترس که از منابع دانه های شکر گرفته میشود. 

پلی اتیلن یا PET ، پلاستیک کاملاً  در دسترسی است که امروزه به راحتی در تمام خانه های مدرن یافت می شود و در چرخه بازیافت به عنوان اولین پلاستیک سازگار با این چرخه شناخته شده است.PET  قابل بازیافت است اما مونواتیلن گلیکول هنوز از مواد نفتی ساخته می شود که غیر قابل تجدید است. Bio در PET به معنی منابع بیولوژیکی خام و تجدید پذیر است.

چرخه تولیدات در لکسس کاملاً تجدید پذیر است و مواد تولیدی با نزدیک شدن به پایان طول عمر مفید مجدداً تجزیه و احیا می شوند.

عملکرد مناسب با حداکثر بازدهی و انتقال حس مثبت در زمان لمس سطوح داخلی لکسسCT200 باعث شده که این کمپانی در تولیدات سطوح داخلی این خودرو از این مواد استفاده نمایند. ۳۰% از پلاستیک استفاده شده در این سطوح علاوه بر مقاومت و دوام بسیار بالا قابل تجدید نیز می باشند.

واضح است که استفاده از این مواد سازگاری بسیار مناسبی با محیط زیست دارد ، اما استفاده لکسس از این قبیل مواد به دلیل درخواست اکید دولتش نیست، بلکه پیشتر از این ها این کمپانی در مسائلی از این دست پیشگام بوده است. استفاده از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست تاسطح ۹۵% تجدید پذیری تعهدی است که کمپانی لکسس تا سال ۲۰۱۵ برای خود تعریف کرده است.

هم اکنون، لکسس از این pet ها برای پوشش سطح داخلی خودرو تا بیش از ۸۰% استفاده می کندکه بالاترین میزان استفاده از این روش با کاهش سطح کربن در لکسس CT200H مشاهده می شود واین در حالی است که سایر مدلها در خط تولید برای به کار گیری این تکنولوژی در انتظار هستند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی