ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

هر سال 29 دی روز هوای پاک می رسد،اما مشاهده می شود که هیچ اقدام جدی ای در کشور در طول سال برای بهبود کیفیت هوا صورت نگرفته است.تنها در اوج آلودگی هوا با اقدامات اضطراری مانند تعطیلی مدارس و تغییر ساعات کاری ادارات و غیره سعی می کنند به صورت موقت از بار آلودگی هوا کم کنند.حتی وعده هایی که برای نوسازی ماشین های فرسوده به خصوص تاکسیها و مینی بوسها و اتوبوسهای فرسوده داده می شود،جدی دنبال نمی شود و باید هوای دود آلود ناشی از آنها را تحمل کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران،پیمان سنندجی،در گفت و گویی به افزایش ماهانه ۷۵ دستگاه اتوبوس به اتوبوسهای فرسوده ی تهران اشاره کرد و گفت روز هوای پاک 94نیز فرارسید، اما مینی بوسها و اتوبوسهای فرسوده نوسازی نشدند.به گفته ی ایشان سه ارگان کشور یعنی سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و ستاد مدیریت سوخت وظیفه ی نوسازی مینی بوسهای فرسوده را دارند که متاسفانه طی سال گذشته و سال جاری سهم 20 میلیون تومانی سازمان محیط زیست و ستاد مدیریت سوخت در نوسازی مینی بوسها  تاکنون محقق نشده است و تنها سهم شهرداری تهران  که اعتبار 20 میلیونی است مهیا شده است.
شهردار در این میان توافقاتی با بعضی از خودروسازان داشته است که طی آن نوسازی مینی بوسهای فرسوده را آغاز کرده  است.خودروسازان متعهد شده‌اند که وام های کم بهره به مالکان مینی بوسها پرداخت کنند.به گفته ی ایشان در گام نخست نوسازی، برای نوسازی 30 دستگاه مینی بوس با خودروسازان وارد مذاکره شده اند که تا پایان سال جاری نوسازی خواهند شد.
ایشان در ادامه ی سخنان خود به 3000دستگاه اتوبوس فرسوده با عمر 11سال در ناوگان اتوبوسرانی اشاره کردند که از سال 89 حتی یک دستگاه از آنها نیز نوسازی نشده است.در این میان اتوبوسهای دیزلی از لحاظ ایمنی و از لحاظ آلودگی در شرایط  بسیار بدتری قرار دارند  که باید برای نوسازی آنها فکر اساسی شود.
اما سنندجی با ابراز امیدواری نسبت به پروژه ی تحویل اتوبوس از سوی دولت بیان کرد: در حال حاضر شهر تهران نیاز به 9 هزار دستگاه اتوبوس دارد که تنها 6500 دستگاه داریم در عین حال که ماهانه 75 دستگاه اتوبوس به ناوگان فرسوده شهر اضافه می شود.به گفته ی سنندجی به جز 1113 دستگاه اتوبوسی که شهرداری تهران از سال 87 به بعد خریداری کرده، اتوبوسی از دولت تحویل نشده است.
لازم به ذکر است در روز هوای پاک اقدامات خاصی از سوی اتوبوسرانی کشور صورت گرفت که می توان به خاموش کردن اتوبوسها در پایانه، کنترل دودزایی اتوبوسها و معاینه فنی اتوبوسها اشاره کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی