ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

در 16 اسفند ماه سال 95 گروه خودروسازی سایپا از جدیدترین محصول خود با نام سایپا کوئیک رونمایی کرد. سایپا کوئیک با دنده ی اتوماتیک اولین خودروی دنده اتوماتیک ایرانی است که با قیمت تقریبی 36 الی 40میلیون تومان ارزان ترین خودرو اتومات بازار نیز محسوب می شود.


پس از تصمیم سایپا بر ارائه ی مدلهای هاچ بک ساینا، زمزمه هایی از سوی سایپا مبنی بر ارائه ی مدل اتومات این خودرو به گوش رسید. بالاخره در اواسط اسفند ماه سال گذشته از این خودروی جدید با نامی جدید رونمایی شد. این محصول جدید با کمی تغییر فنی و ظاهری در ساینا با نام سایپا کوئیک رونمایی و به زودی وارد بازار می شود.
سایپاییها به موازات آن قصد توسعه ی ساینا را تحت عنوان سایپا 212 داشتند. که مشخص شد سایپا 212 در حقیقت کُد فنی پروژه ی ساینا هاچ بک است که خود فیس لیفت تیبا هاچ بک به حساب می آید که قرار است با نامی کاملا جدید یعنی همان " سایپا کوییک" روانه بازار بشود.
اما این نام جدید کمی عجیب و غریب است چراکه هیچ ارتباط منطقی ای میان این نام با نام ساینا و تیبا وجود ندارد و فقط چون تلفظ آن در زبان فارسی راحت است این نام بر روی این خودرو گذاشته شده است. از طرفی سایپا کوئیک همان ساینای هاچ بک است که انتخاب این نام برای گروه خودرویی ساینا دور از ذهن است.
سایپا کوئیک در ظاهر تغییراتی را در نمای جلو و بدنه نسبت به ساینا دارا است. در این خودرو برای اولین بار از گیربکس اتوماتیک بهره برده اند که با توجه به قیمتی که برای خودرو در نظر گرفته اند ارزان ترین خودروی اتومات بازار خودروی ایران خواهد بود.
در ظاهر این خودرو تغییراتی را در سپر جلو شاهد هستیم که در جهت اسپرت جلوه کردن خودرو اعمال شده است. همچنین به این خودرو دو روف لاین (باربند پایه کوتاه) و بچه گلگیرهای پلاستیکی در جهت هم سو سازی کوییک با مُد رایج در جهان خودرو برای ساخت هاچ بک های کراس اضافه شده است. در قسمت عقب نیز یک سپر اسپرت و چراغهایی که نسبت به تیبا هاچ بک بسیار ظریف و حساب شده هستند، طراحی کرده اند.
اما برسیم به موتور خودرو که همان موتور تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت است که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید محسوب می شود.
اما به این خودروی اتومات ارزان قیمت آپشنهای دیگری اضافه شده است. از جمله این آپشنها می توان به به نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه های برقی اشاره کرد که احتمالا تنها در نسخه های فول آپشن کوییک دیده خواهد شد. همچنین برای این خودرو  سیستم فرمان برقی جایگزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده است که از جمله معدود تغییرات فنی پروژه کوییک (212) در مقایسه با تیبا و ساینا به نظر می رسد.








  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • هانا انصاری

سایپا

سایپا کوئیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی