ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

اولین تحول مهم پس از برجام، قرارداد خودرویی با شرکتهای مهم خودروسازی معتبر دنیا یعنی پژو و رنو بوده است. درست پس از نهایی شدن برجام، ایران خودرو قرار داد تولید مشترک سه مدل خودروی پژو 2008، 208 و 301 را با شرکت خودروسازی پژو فرانسه بست. اما پس از حدود 1و نیم سال از این قرارداد، روز سه شنبه 12 اردیبهشت شاهد تولید انبوه این خودرو در گروه خودروسازی ایران خودرو شدیم. خودرویی که قرار است به زودی با قیمتی حدود 90 تا 100 میلیون تومان در ایران به فروش برسد.


پژو ٢٠٠٨ اولین محصول "ایکاپ" در دور تازه ی همکاریهاى ایران خودرو و پژو است. شرکت ایکاپ یک شرکت خودروسازی مشترک است که در سال 1395 با امضای قرارداد بین ایران خودرو و پژو در تهران افتتاح شد. هر کدام از شرکتهای ایران خودرو و پژو با سهم 50 درصدی، قرار است با همکاری یکدیگر به روزترین خودروهای پژو را در این شرکت تولید کنند.



اما می پردازیم به پژو 2008 که قرار است مدل به روز شده ی این خودرو در ایران تولید و به زودی روانه ی بازار بشود. از مشخصات فنی پژو 2008 باید به پیشرانه ی ٤ سیلندر به حجم ١/٦ لیتر با تنفس طبیعى و قدرت موتور 163 اسب بخار اشاره کرد. گفته می شود موتور این خودرو از موتورهاى استفاده شده نمونه هاى اروپایى قوى تر است. در این خودرو نیروى خروجى توسط یه جعبه دنده ی 6 سرعته به چرخ هاى جلو انتقال داده مى شود.
درباره ی ظاهر این خودرو باید گفت بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است. کابین خودرو دارای فضاى مناسبى است. سقف این خودرو فلزى است و داراى سانروف نمى باشد، روکش صندلىها نیز از جنس پارچه است.



از دیگر امکانات این خودرو باید به 4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC و  سیستم کنترل کشش TCS اشاره کرد.همچنین این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی  از موسسه EURONCAP اروپا است.
درباره ی ابعاد پژو 2008 نیز باید گفت دارای طول 4159، عرض 1740 و ارتفاع 1556 میلی متر است. همچنین فاصله ی بین دو محور جلو و عقب2538 میلی‌متر است. به زودی تولید انبوه این خودرو پایان می یابد و وارد بازار می شود. اما پیش از آن شرایط پیش فروش خودرو از طریق ایران خودرو اعلام می شود تا علاقه مندان به این خودروی زیبا اقدام به پیش خرید خودرو بکنند.

  • ۹۶/۰۲/۱۴
  • هانا انصاری

ایران خودرو

پژو

پژو 2008

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی