ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه های اجباری در کشور است که هر شخصی که صاحب خودرو می شود باید در اولین اقدام بیمه نامه ی شخص ثالث خودرو را خریداری کند. اما بسیاری از خریداران بیمه شخص ثالث از نحوه ی محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث اطلاعی ندارند. اگر برای شما نیز محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث سوال ایجاد کرده است در ادامه با ما همراه باشید:

زمانی که می خواهید خودروی خود را تحت پوشش بیمه ی شخص ثالث دربیاورید باید، به یکی از نمایندگی های بیمه در کشور مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین اقدام کنید. در این پروسه قیمتی به شما اعلام می کنند که چگونگی محاسبه ی آن بسیار مهم است.
در مطلب "عامل تاثیرگذار در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث" گفتیم که محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث ارتباط مستقیمی با نرخ دیه دارد. هر ساله قوه ی قضائیه نرخ جدید دیه را به شرکتهای بیمه ای ابلاغ می کند تا مبنای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث قرار بگیرد. همچنین نرخ بیمه شخص ثالث با توجه به عوامل مؤثر بر احتمال و شدت وقوع حوادث وسایل نقلیه تعیین می شود.
اما قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به شرایط وسیله ی نقلیه متفاوت است. در تعیین قیمت نهایی بیمه شخص ثالث عواملی مانند نوع و مدل خودرو، کاربری، میزان تخلف صاحب وسیله نقلیه، جریمه دیرکرد، تعداد سال تخفیف تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر در سال تصادفی داشته باشید این موضوع می تواند روی حق بیمه تاثیر بگذارد. اگر هم هیچ تصادفی نداشته باشید، شما مشمول تخفیف می شوید. درصورتی‌ هم که در تمدید بیمه شخص ثالث خود کوتاهی کنید، به صورت روزشمار مبلغی به حق بیمه اضافه خواهد شد که برای خودروهای مختلف متفاوت است.
حق بیمه شخص ثالث در شرکتهای مختلف بیمه ای می تواند متفاوت باشد. بیمه مرکزی هر ساله حداکثر حق بیمه دریافتی را به شرکتهای بیمه ابلاغ می‌کند. این شرکتها مجاز به دریافت حق بیمه‌ای بیشتر از این مقدار را ندارند اما می‌توانند در محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث، تخفیفهایی را در نظر گرفته و حق بیمه های متفاوتی را از مالکان خودرو دریافت کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی