ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

خبری در شبکه های مجازی دست به دست شده با مضمون این که در صورت رخ دادن تصادف از انتقال مصدوم به بیمارستان و مراکز پزشکی با خودروی شخصی خود امتناع کرده و حتما منتظر آمبولانس بمانیم. طبق این ادعا در صورتی که مصدوم با خودروی شخصی به بیمارستان منتقل گردد، امکان استفاده از پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث وجود نخواهد داشت.



برای اطلاع از راهنمای بیمه شخص ثالث و دیگر بیمه های خودرو به بیمه بازار مراجعه نمایید.

در این مطلب قصد داریم نحوه ی صحیح برخورد با مصدومی که دچار حادثه ی رانندگی شده را مرور کنیم.

اگر از بعد انسانی و احساس مسئولیت به این ماجرا بنگریم، نخستین چیزی که اهمیت پیدا می کند جان و سلامت شخصی ست که دچار حادثه گشته و در واقع در آن لحظه تنها چیزی که اهمیت دارد نجات جان آن فرد می باشد. هر لحظه تامل و سهل انگاری می تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیر و احیانا مرگ برای فرد مصدوم گردد.

اما در این خصوص قوانین و ضوابط دقیق و خاصی وجود دارد که می توان منطبق بر آن ها درست ترین روش را در پیش گرفت.


قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط
به سراغ ماده ی 35 از قانون بیمه ی اجباری خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسیله ی نقلیه مصوب ماه اردیبهشت سال 1395 می رویم.

ماده۳۵ـ هزینه های معالجه اشخاص ثالث زیان دیده و راننده مسبب حادثه در صورتی که مشمول قانون دیگری نباشد، با لحاظ ماده (۳۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) حسب مورد برعهده بیمه گر مربوط یا صندوق است.

طبق این ماده به هر طریق کسی که در حادثه ی رانندگی مصدوم گردیده، مشمول استفاده از بیمه شخص ثالث خواهد گردید.


ماده (30) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) به چه موضوعی اشاره دارد؟
ماده30-   وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی وهمچنین در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را به عمل آورد. برای تأمین بخشی ازمنابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل ده درصد (10%) از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد به طور مستقیم طی قبض جداگانه به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور در چهارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی به نام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی واریز می شود. توزیع این منابع بین دانشگاههای علوم پزشکی توسط وزارتخانه مذکور باتأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور براساس عملکرد واحدهای یادشده بر مبنای تعرفه های مصوب هر سه ماه یک بار صورت می گیرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است هزینه کرد اعتبارات مذکور را هر شش ماه یک بار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کند. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسؤول حسن اجرای این ماده است.

چیزی که از این ماده برمی آید نخست به این موضوع اشاره دارد که به طور کلی هزینه ی درمان مصدوم حادثه ی رانندگی بر عهده ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ست و شرکت های بیمه تنها 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می کنند.

دوم این که زمانی که یک مصدوم حادثه ی رانندگی را به یکی از مراکز درمانی دولتی و یا خصوصی ببریم، آن مرکز می باید بدون قید و شرط مصدوم را پذیرش نماید.


  • ۹۶/۰۲/۰۷
  • مهر ادیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی