ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

۳۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سالهاست موضوع آلودگی هوا مطرح شده است بطوریکه امروزه به یک بحث کلیشه ای تبدیل شده است اما با این حال هنوز هم راه حل بخصوصی برای آن ارائه نشده است.برای مثال خودرو فرسوده یکی از عوامل اصلی آلودگی است و فاکتوری است که به راحتی هم می توان آن را حذف کرد اما چرا اقدامی برای آن نمی شود؟

این خودروها سهم زیادی در آلودگی دارند بطوریکه 20 برابر خودروهای دیگر آلودگی ایجاد می کنند. بهترین کار برای مقابله با این آلودگی ها خشکاندن ریشه ی آن است.

برای مثال می توان از راه تبلیغات وارد شد و با آگاهی دادن به مردم درمورد اثرات مخرب آن بر روی جسم و حتی روح انسان این حس مسئولیت را بیشتر کرد که حداقل بیشتر رعایت کنند.استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی هم راه کار دیگری است که جوابگو بوده و هست.

همچنین می توان به جای مصرف بنزین توسط خودرو فرسوده برای مثال از سوخت های بهتری مانند CNG استفاده کرد. باید تا می توان درخت های بیشتری کاشت و در نقطه مقابل آن از جنگل زدایی ها جلوگیری کرد.

  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

خبر خوش در رابطه با خودرو فرسوده اینکه قرار است تا پایان سال 20هزار تاکسی فرسوده با ثبت نام خودرو فرسوده از رده خارج بشوند و به عبارتی نوسازی شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبرقائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفت و گویی از روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور خبر داد.طرح نوسازی تاکسیها چندسالی است که آغاز شده است اما به دلیل مشکلاتی که بین ستاد و ایران خودرو رخ داده بود توقفی در طرح رخ داد.اما طرح مجدد فعال شده است و قرار است 20 خودرو را با همکاری ستاد و ایران خودرو راهی مراکز اسقاط خودرو بکند.
اما مالکین تاکسی فرسوده بایستی ابتدا با مراجعه به سازمان تاکسیرانی کشور با تکمیل پرونده در طرح شرکت کنند.در این طرح خودروهای فرسوده با 10 سال عمر شرکت می کنند و تسهیلاتی 15تا 20 میلیون براساس مدل و نوع خودرو ارائه می شود.نرخ سود تسهیلات 15درصد است.
در این طرح خودروهای سمند و پﮋو 405 جایگزین تاکسیهای فرسوده خواهند شد.

  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید همیشه سالم بمانید،دچار آلزایمر نشوید،سردرد و سرگیجه نگیرید،هیچگاه دچار تنگی نفس نشوید و بیماری های قلبی و عروقی هم در امان باشید پس لطفا دود خودروهای فرسوده را استشمام نکنید!

دود این خودروها دارای گاز ازن است که می تواند به شدت دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار بدهد و  باعث تنگی نفس یا اصطلاحا خس خس سینه شود.دود دی اکسید گوگرد آن برای کودکان بسیار مضر است و آسم را در افراد مبتلا به آن تقویت می کند.اکسید نیتروژن آن باز هم بر روی راه های هوایی اثر خود را نشان می دهد.سرب موجود در دود خودروهای فرسوده بر روی ذهن و سیستم اعصاب تاثیر گذار است. باز هم بیشتر؟ جالب است بدانید که این دودها فقط برای سلامتی انسان مضر نیستند و دی اکسید کربن آن از جمله گازهایی است که باعث گرم تر شدن هوا می شود.

حال که از این خواص مفید!آگاه شدید شاید دوست داشته باشید بدانید برای رهایی از آن چه باید کرد. بهترین راه معرفی و اسقاط خودرو فرسوده به مراکزی است که برای اینکار تدارک دیده شده اند این مراکز تسهیلاتی هم برای اینکار ارائه می دهند.


  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

"روان سباستین اتکینسون"برای ما نامی غریبه ای است اما مستر بین به هیچ وجه با ما غریبه نیست. "روان سباستین اتکینسون"که در نقش یک مرد بازیگوش و خراب کار به نام مستر بین با یک خودرو فرسوده زرد رنگ به نام مینی ماینر در میان ما شهرت یافته است فردی سرمایه دار و پولدار در انگلستان به حساب می آید.
مستر بین 60ساله در نقش خود خوب درخشیده است و تصور اینکه او یک مجموعه دار خودروهای سوپرلوکس و قدیمی است کمی دور از ذهن است.

همین مستر بین ما در سال 2011 با خودروی سوپرلوکس خود یک تصادف وحشتناک را رخ داد.این تصادف با تابلوی راهنمای رانندگی جاده  بود که سبب شد خودروی سوپر لوکس مستر بین تبدیل به خودرو فرسوده بشود.او که خودروی خود را در سال 1997 به قیمت 640هزار یورو خریداری کرده بود با قیمت 1میلیون یورو آنرا تعمیر کرد.


  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

چیزی نمانده است که این خوردوهای لوکسی که در خیابانهای شهرمان تردد میکنند عنوان خودروی فرسوده به خود بگیرند. شاید از خود بپرسید دلیل آن چه میتواند باشد؟ دلیل آن آمدن خودرو های پرنده هستند، خودروهایی که قابلیت پرواز داشته باشند.


این اتوموبیل های که آئروموبیل نام دارند توسط مهندسی به نام " استفان کلن" که یک مهندس اسلوواکی است طراحی شده است و آن را اولین ماشین پرنده ی جهان خوانده است.

این مهندس از چند سال پیش مشغول طراحی این ماشین بوده است و طی چند سال طراحی های خود را تغییر داده است و در نهایت در سال 2014 نسخه ی نهایی خود را معرفی کرد.

این اتوموبیل پرنده که دارای موتو Rotax 912 است، 6 متر طول دارد. جنس بدنه ی آن فولاد است و با پوششی از کرین پوشانده شده است. بله این اتوموبیل که قرار است خودرو های امروز ما را تبدیل به خودروهای فرسوده کنند، بالهایی هم برای پرواز دارند. این اتوموبیل های پرنده میتوانند تا 200 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند و در هر فرودگاهی بر زمین بنشینند.


  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

با اسقاط خودرو فرسوده و جایگزینی آن با خودروهای هیبریدی تاثیرات به سزایی در مصرف سوخت و آلودگی هوا شاهد خواهبم بود.
هر خودرو فرسوده 40گرم آلودگی تولید می کند که در مقابل هر خودروی هیبریدی برقی تنها 6دهم گرم آلودکی تولید می کند.با یک حساب به این نتیجه می رسیم که هر خودرو فرسوده معادل 66 عدد خودروی هیبریدی آلودگی ایجاد می کند.اگر میزان خودروهای هیبریدی به 10هزار دستگاه برسد سالانه 15میلیون گرم از آلودگی هوا کاسته می شود.
با ورود خودروهای هیبریدی در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می شود.یک خودروی فرسوده به ازای هر 100کیلومتر 15لیتر بنزین مصرف می کند در حالی که میزان مصرف خودروی هیبریدی به 5 لیتر کاهش پیدا می کند.اگر تعداد خودروهای هیبریدی به 10هزار دستگاه برسد در کشور به میزان 72میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی خواهیم داشت.

  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

با اصلاح روند مالی طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده و کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی امید می رود تا پایان سال جاری یعنی 94 حدود 20هزار خودرو فرسود ه ای که در ناوگان تاکسیرانی مشغول سرویس دهی هستند نوسازی شوند.
تمامی تلاشها برای حذف خودروهای فرسوده انجام می شود تا با حذف آنها از میزان آلودگی هوا تا میزان زیادی کاسته شود.اما گاهی با بروز مشکلات و اختلافات این روند دچار اختلال می شود.به عنوان مثال اجرای طرح جایگزینی خودرو فرسوده برای تاکسیهای فرسوده برای مدتی به دلیل اختلافات مالی و برخی کوتاهیهای ارگانها متوقف شده بود اما حالا این طرح با حل اختلافات و اصلاح روند مالی و کاهش برخ تسهیلات از سر گرفته می شود و تا پایان سال شاهد این خواهیم بود که به امید خدا20 تاکسی فرسوده راهی مراکز اسقاط خودرو فرسوده بشوند و با تاکسیهای نو و بعضا هیبریدی جایگزین بشوند.

  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

در پست "آلودگی هوا چیست؟"درباره ی انواع آلاینده های هوا برای شما نوشتم که خودرو فرسوده یکی از چندین و چندین آلاینده ی هوا به حساب می آید.انواع منابع آلاینده ی هوا عبارتند از منابع طبیعی و منابع مصنوعی.
منابع طبیعی عبارتند از  طوفانهای گرد و غبار، آتش‌سوزی جنگلها، آتشفشانها ، گرده ی رگیاهان و نشت گاز طبیعی که نمی توان مانع آنها شد و به طور طبیعی به دلیل گردش فرایندهای طبیعی رخ می دهند و انسان قادر به کنترل آنها نیست.بشر تنها می تواند با برخی از اقدامات جلوی ضرر بیش از حد آنها را بگیرد.
منابع مصنوعی که بشر در آنها نقش به سزایی دارد عبارتند از آلودگی خانگی،آلودگی صنعتی و آلودگی ناشی از حمل و نقل.

منابع آلوده کننده ی خانگی در اثر فعالیتهای خانگی و نظافت و استفاده از حشره کشها ناشی می شود.مقادر این آلاینده ها اندک است اما در کیفیت زندگی تاثیر دارند.
آلاینده های صنعتی که نمی توان از آنها گذشت و اصلی ترین منبع آلوده کننده ی هوای شهرها به حساب می آیند توسط صنایع، نیروگاههای حرارتی، کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی، سیمان سازی، کاغذسازی، نساجی و بسیاری از فعالیتهای دیگر ایجاد می شوند.
آلاینده های ناشی از حمل و نقل را نمی توان نادیده گرفت در شهرهایی مانند تهران شاید اصلی ترین عامل همین حمل و نقل باشد.گازهای خروجی از لوله ی اگزوز خودروها به خصوص خودروهای فرسوده اصلی ترین عامل آلودگی هوا است.طرحهایی مانند جایگزینی خودرو فرسوده و طرح ترافیک برای حل این معضل ارائه شده است.اما به دلیل اشکالات این قبیل طرحها اجرای انها به خوبی انجام نشده و در تهران این آلودگی کماکان نفس کشیدن را برای تهرانیها مشکل کرده است.

  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

آلودگی هوا چیست؟

زندگی بشر امروز با توجه با پیشرفت فناوری با آلودگی زیست محیطی گره خورده است و همین خود بشر باعث این آلودگی و ضررهای ناشی از آن می شود.یکی از اصلی ترین آلودگیها که بشر در شهرهای بزرگ گرفتار آن است آلودگی هوا است.خودروهای فرسوده یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا به حساب می آیند.اما تنها خودروه ی فرسوده نیستند و عوامل بسیاری آلودگی هوا را سبب می شوند.اما اصلا آلودگی هوا چیست؟


آلودگی هوا در اصل به وجود هر نوع آلاینده در هوا مانند جامد،مایع،گاز و تشعشعات پرتوزا  و غیر پرتوزا گفته می شود به طوری که کیفیت زندگی موجودات زنده کاهش یابد و سلامت آنها را تهدید کند و به آثار باستانی و اموال خسارت وارد کند. اما منابع آلاینده هوا متنوع هستند و خودرو فرسوده بخش کوچکی از آنرا تشکیل می دهد.
منابع آلاینده ی هوا به دو دسته ی کلی طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند.منابع مصنوعی خود  شامل خانگی،صنعتی و حمل و نقل است.در شهرهایی مانند تهران بیشتر آلودگی ناشی از حمل و نقل از قبیل خودروهای فرسوده به چشم می آید.اما آلودگی شهری منابع بسیاری دارد که در بسیاری از مواقع نمی توان از آنها چشم پوشید.

  • هانا انصاری
  • ۰
  • ۰

تقریبا 10 سال قبل طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران به اجرا گذاشته شد که کمک چندانی به حل این دو معضل نکرد.اما حالا پس از گذشت 10سال طرحی اجرا می شود که تا حدودی می تواند مشکل آلودگی هوا را تا میزان چشم گیری برطرف کند و مالکین خودرو فرسوده را مجاب می کند  تا فکری به حال خودرو فرسوده  خود بکنند.


به تازگی طرحی در شهرداری تهران با عنوان LEZ یا مناطق کاهش آلودگی مورد بررسی قرار می گیرد که قرار است تردد خودروها را براساس میزان آلایندگی محدود کند.با اجرای این طرح دیگر محدودیت حرکت براساس شماره پلاک خودرو نخواهد بود و زوج و فردی دیگر مطرح نیست.

طرح قبلی معایب بسیاری داشت که باعث کاهش آلودگی هوا نمی شد.چراکه بسیاری از تاکسیها که اجازه ی تردد در محدوده ی زوج و فرد را دارند جز خودروهای فرسوده به حساب می آیند و علت اصلی آلودگی هوا محسوب می شوند.در این طرح بسیاری از خودروهایی که براساس استاندارد هستند در ساعاتی از روز تنها اجازه ی تردد ندارند که معمولا به بار آلودگی هوا اضافه نمی کنند.پس بهتر است تردد خودروها براساس میزان آلایندگی محدود شود تا مالکین مجبور شوند فکری به حال آلایندگی خودروی خود بکنند و در طرح های اسقاط خودرو فرسوده شرکت کنند.در ضمن دولت نیز باید به قولهای خود در زمینه ی جایگزینی خودرو فرسوده عمل کند.



  • هانا انصاری