ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

بیمه بدنه خودرو یکی از مهم ترین بیمه نامه های خودرو است که با توجه به آمار تصادفات رانندگی در کشور، مالکان خودرو کمتر به آن اهمیت می دهند. درواقع مالکان خودرو در مقابل پرداخت مبلغی بابت قیمت بیمه بدنه خودرو، ضرر و زیانی که از تصادفات رانندگی به بدنه ی خودروشان اعمال می شود جبران می کنند. اما آیا در این میان خسارت ناشی از افت قیمت خودرو نیز پرداخت می شود؟

به گزارش ایستگاه خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان شرکتهای بیمه تنها میزان خسارت وارد شده به بدنه ی خودرو را پرداخت می کنند، در صورتی که افت قیمت خودو شامل بیمه نامه نباشد، شرکتهای بیمه سهمی از کاهش قیمت خودرو نخواهند داشت.
یکی از مشکلات اساسی در تصادفات رانندگی، تعیین خسارت ناشی از افت قیمت خودرو در تصادفات رانندگی است. کارشناسان شورای حل اختلاف در این رابطه می گویند: مقصر حادثه باید افت قیمت خودرو را نیز پرداخت کند.
در ایران روزانه تصادفات متعددی در نقاط مختلف به وقوع می پیوندد که شخص زیان دیده برای جبران خسارت اعمال شده به خودرو به شرکت های بیمه و محاکم قانونی مراجعه می کند. در این میان سقف تعهدات بیمه بدنه مشخص است که در بیمه نامه ی هر خودرو درج شده است. شرکت بیمه تنها به میزان خسارتی که به بدنه ی خودرو وارد شده است هزینه پرداخت می کند که افت قیمت خودرو نیز باید در این میان در نظر گرفته بشود.
مدیر روابط عمومی شورای حل اختلاف استان تهران، با بیان این که برای دریافت افت قیمت نیاز به دادخواست است،‌ می گوید: خسارت دیده باید برای جبران افت قیمت، دادخواستی به شورای حل اختلاف ارائه دهد.
به گفته ی علی اصغر مجتهدزاده مبلغ قابل رسیدگی در شورای حل اختلاف تا ۵۰ میلیون ریال است که برای مازاد این مبلغ شورای حل اختلاف با رد کردن صلاحیت خود، پرونده را به محاکم عمومی ارسال می کند.
ایشان افزود: تمامی افت قیمتها بعد از ارائه ی دادخواست، نظریه کارشناس رسمی دادگستری را نیز باید به همراه داشته باشد.
این کارشناس قضایی پرونده های مربوط به این موضوع را حقوقی دانسته و می افزاید: خسارات افت قیمت و یا خساراتی که بیش از تعهدات شرکتهای بیمه گزار است، از مقصر حادثه دریافت می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی