ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

در گذر از میان اخبار خودرو ،خبر افزایش جند برابری اسقاط خودرو فرسوده به چشم می خورد. طی اخبار منتشر شده از سید مجتبی شفیعی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل در پنج ماه گذشته 6.5 برابر سالهای گذشته اسقاط خودروهای سنگین را در مراکز اسقاط داشه ایم که این نشانه از یک رشد چشم گیری در این سال های آتی داشته است. طی این اقدام هشت هزار خودروی سنگین که شامل 1.001 دستگاه اتوبوس ، 3.500 دستگاه مینی‌بوس و حدود همین تعداد دستگاه کامیون و کامیونت فرسوده بوده است، از چرخه حمل و نقل خارج شده و گامی در راستای بهبود هوای کلان شهر ها برداشته شده است. 

در حال حاضر پیشنهاداتی در راستای معادل‌سازی اسقاط خودروهای فرسوده سنگین با خودروی سبک مطرح شده است که مراحل بررسی و تایید آن احتمالا تا اواخر امسال به طول خواهد انجامید.


البته ایجاد شرایط طرح جایگزین سایپا و ایران خودرو جهت عملی کردن این طرح می تواند به نوبه خود بسیار حائز اهمیت باشد. و تسریع در مراحل ثبت نام خودرو فرسوده برای دریافت خودرو های جایگزین از دیگر عوامل حمایت در اجرای این طرح می باشد.


در حال حاضر ۳۰ درصد ناوگان مینی بوس رانی و اتوبوس‌رانی کشور را خودرو های فرسوده تشکیل داده اند که این آما حاکی از آن است که بخش عظیمی از آلودگی هوا به دلیل استفاده از شخصی افراد از خودرو های فرسوده نیست بلکه به علت ووجود این خودرو ها در حمل و نقل عمومی است. 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی