ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

براساس آخرین اخبار خودروهای فرسوده،طرح تعویض خودروهای فرسوده از روز گذشته مورخ یک دی در گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.رضا تقی زاده،معاون بازاریابی و فروش سایپا این خبر را منتشر کرد.

طرح جایگزینی سایپا

در گفت و گویی که تقی زاده با خبرگزاری صداو سیما انجام داد،بیان کرد:در ایران حدود 17 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو می کند که 16 میلیون و 500 هزار دستگاه را خودروهای بنزینی و 1 میلیون دستگاه را خودروهای گازوئیلی تشکیل می دهد.از این میزان خودرو حدود 4میلیون و 300هزار دستگاه با عمر بالای 15سال در فهرست خودروهای فرسوده قرار دارند که باید از چرخه ی حمل و نقل خارج شوند.ایشان در ادامه ی سخنان خود تاکید کردند که سایپا نوسازی خودروهای فرسوده را وظیفه ی اصلی خود می داند،از این روی در طرح جایگیزینی سایپا مالکین خودروهای سواری بالای 20 سال و خودروهای وانت بالای 15 سال می توانند برای جایگزینی خودرو فرسوده ی خود با خودروهای نو با تسهیلات 19.5 درصدی ثبت نام کنند.
در طرح مذکور دوره ی بازگشت تسهیلات 48 ماهه است و خودروهای جایگزین تعیین شده خودروهای پراید 111 ، 131، وانت پراید، تیبا 1 و تیبا 2 و انواع وانت زامیاد هستند.
به گفته ی تقی زاده سایپا تاکنون توانسته 350هزار دستگاه خودروی فرسوده را با اجرای طرح مشابه از رده خارج کند که با آغاز دوباره ی ثبت نام امید می رود خودروهای بیشتری راهی مراکز اسقاط خودرو شوند.ایشان تاکید کردن با ادامه ی این روند شاهد تاثیر مستقیم بر مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
اما ایشان ملاک شرکت در طرح را سن خودرو و سند مالکیت خودرو فرسوده بیان کردند و افزودند ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده 2.5 میلیون تومان است و شرکت سایپا ارزش خودرو اسقاطی را از قیمت خودروی نو کم می کند.اگر مالکی 3میلیون تومان نقدینگی داشته باشد می تواند وانت 151 بگیرد و در صورتی که 6 میلیون تومان داشته باشد می تواند انواع پراید 111 و 131 تحویل بگیرد و بقیه را در قالب تسهیلات 19.5 درصد پرداخت کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی