ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

بیمه خودرو از قبیل بیمه شخص ثالث یکی از مهمترین فاکتورهای مربوط به خودرو است. این اهمیت تا جایی است که بیمه خودرو تا حدود زیادی روی قیمت فروش آن تاثیر می گذارد، مثلا اگر شخصی جدیدا بیمه خودرو را تمدید کرده و قصد فروش خودرو را داشته باشد، می تواند آن را با قیمت بالاتری به فروش برساند. مشتری نیز به دنبال خودرویی است که اعتبار بیمه اش بیشتر بوده و دارای شرایط تخفیف بیمه باشد. در ادامه درباره بیمه خودرو بیشتر صحبت می کنیم:

بیمه خودرو را بیشتر بشناسیم

در بحث بیمه خودرو هر نوع وسیله ی نقلیه موتوری زمینی که با نیروی محرکه موتوری جابجا بشود شامل آن می شود. با این تعریف انواع خودرو سواری، بارکش، اتوبوس، مینی بوس، موتورسیکلت، ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی و همچنین قطارهای راه آهن و انواع یدک متصل به آنها در این گروه قرار گرفته و مشمول بیمه خودرو می شوند.
بیمه‌ ی خودرو در ایران سه دسته است که مالک خودرو ملزم است خودروی خود را تحت پوشش هر سه نوع بیمه قرار بدهد.

انواع بیمه در ایران

بیمه شخص ثالث: این نوع بیمه جبران کننده ی خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث است.

بیمه حوادث سرنشین: جبران کننده ی خسارت وارد شده به سرنشینان خودروی مورد بیمه است.
بیمه بدنه اتومبیل: این نوع بیمه خساراتی که به خود خودرو وارد می شود را جبران می کند.
در این میان مهترین و پرمخاطب ترین بیمه در کشور بیمه شخص ثالث است که یک نوع بیمه اجباری محسوب می شود که هر خودرویی باید تحت پوشش آن قرار بگیرد. به دلیل اهمیت بیمه شخص ثالث این نوع بیمه را در ادامه بیشتر توضیح می دهیم:

بیمه شخص ثالث


در این نوع بیمه نامه مالک خودرو شخص اول، شرکت بیمه یا بیمه گر شخص ثانی و هر شخص دیگری که به موجب خودرو دچار زیانی بشود شخص ثالث نامیده می شود که این نوع بیمه جبران کننده ی هر نوع خسارت جانی و مالی به این اشخاص ثالث است. به دلیل اجباری بودن این نوع بیمه تمامی شرکتهای بیمه ای کشور بیمه شخص ثالث را با شرایطی تقریبا یکسان به مالکین خودروها ارائه می دهند.


  • ۹۶/۰۲/۰۴
  • هانا انصاری

بیمه خودرو

بیمه شخص ثالث

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی