ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

ایستگاه خودرو

اخبار خودرو | اخبار بیمه خودرو | خودرو

هر آنچه از خودرو و بیمه های خودرو لازم دارید را اینجا بخوانید

  • ۰
  • ۰

مالکان خودرو به اولین چیزی که در رابطه با خودرو اهمیت می دهند، بیمه های مربوط به خودرویشان است. حتی اگر خودروی شخص دیگری را استفاده می کنید، این مهم است که از وضعیت بیمه های آن مطلع بشوید. در مطلب "انواع بیمه خودرو مهمترین بیمه شخص ثالث" انواع بیمه های خودرو را نام بردیم که مهم ترین آنها بیمه شخص ثالث بود. هر مالکی باید بیمه شخص ثالث را جز الویت قرار بدهد و در صورت نداشتن آن با استعلام بیمه شخص ثالث، خودروی خود را تحت پوشش این بیمه ی مهم و حیاتی قرار بدهد.


بیمه شخص ثالث چه نوع بیمه ای است؟

شما خودروی خود را تحت پوشش بیمه شخص ثالث در می آورید تا خسارت جانی و مالی ای که به اشخاص ثالث وارد می شود را جبران کند. در این نوع بیمه نامه شخص ثالث به تمامی افرادی گفته می شود که در هنگام رانندگی ممکن است خودرو به آنها برخورد کرده و خسارت جانی و مالی به آنها وارد بکند. شخص ثالث درواقع فرد زیان‌دیده به غیر از راننده ی مقصر در حادثه است.
براساس ماده ی یک قانون شخص ثالث تمامی افرادی که اقدام به رانندگی می‌ کنند ملزم به خرید بیمه شخص ثالث هستند. درواقع در کشور
بیمه شخص ثالث یک نوع بیمه ی اجباری محسوب می شود.

این نوع بیمه نامه دو نوع خسارت را جبران می‌ کند. خسارتهای وارد شده به اموال افراد ثالث که خسارت مالی نامیده می‌شود و خسارتهای‌ وارد شده به جان افراد ثالث که خسارت جانی یا بدنی نامیده می‌شود. این نوع خسارت شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه با مورد بیمه می‌ شود.
 اما در این نوع بیمه منظور از خسارت مالی زیانهایی است که به موجب حوادث مشمول بیمه موضوع این قانون به اموال شخص ثالث وارد می شود. منظور از خسارت بدنی نیز هر نوع دیه یا ارش ناشی از صدمه، شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی (جزئی یا کلی-موقت یا دائم) یا دیه ی فوت شخص ثالث به موجب حوادث مشمول بیمه موضوع این قانون است.
در این نوع بیمه خسارتهای یاد شده با توجه به مدارک و مستندات پرونده خسارتی و آرای صادره توسط دادگاه‌ها و تا سقف تعهدهای خریداری شده و مندرج در کارتهای بیمه‌ نامه ثالث قابل جبران است.
تعهدات جانی فوت و نقص عضو کامل هر نفر در هر سال بر اساس مصوبات قوه ی قضائیه که بر مبنای معادل حداقل ریالی یک دیه مرد مسلمان در ماههای حرام است و بر اساس ارزانترین نوع دیه که همان شتر است در ماههای عادی 100 نفر شتر و چنانچه حادثه و فوت هر دو در ماه حرام باشد سقف دیه ی کامل یک مرد مسلمان از 100 نفر شتر به 3/1 یعنی (133 نفر شتر) افزایش می‌یابد.

  • ۹۶/۰۲/۰۶
  • هانا انصاری

بیمه خودرو

بیمه شخص ثالث

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی