از سال 83 به بعد تولید خودروهای کاربراتوری در کشور متوقف شد و خودروهای انژکتوری جایگزین آنها شدند.یک خودروی کاربراتوری به ازای هر کیلومتر طی مسیر 30تا40 گرم تولید آلودگی دارد در حالی که خودروی انژکتوری 6تا8گرم آلودگی تولید می کند.یعنی خودروی کاربراتوری با این میزان تولید آلایندگی در گروه خودروهای فرسوده و آلاینده ی هوا قرار می گیرند.از این روی مالکان این خودروها بایستی با ثبت نام خودرو فرسوده خودروی خود را از رده خارج کنند.
اما متاسفانه بسیاری از این خودروهای کاربراتوری در ناوگان تاکسیرانی خدمات رسانی می کنند و روزانه مجبور هستند مسافت زیادی را در سطح شهر تردد کنند.بنابراین اثرات زیست محیطی غیر قابل جبرانی را به همراه دارند که دولت بایستی با ارائه ی تسهیلات کمک کند تا این ناوگان هر چه سریعتر نوسازی شوند.