مدتی است بازار خودروهای داخلی دچار رکود شده است و خودروهای تولیدی در انبار خاک می خوردند.دولت برای حل این معضل وام 25میلیون تومانی خودرو را به تصویب رساند و خیلی زود حدود 100هزار نفر در طرح ثبت نام کردند.با این اوصاف 100خودروی در انبار مانده مالک پیدا کردند و بازار از رکود نجات پیدا کرد.اما مشکلات خودرو فرسوده حل نشد که نشد.
وام 25میلیون تومانی خودرو و مشکلات آن
قرار بود با ارائه ی طرحهایی خروج اسقاط خودرو فرسوده تسریع پیدا کند.طرح وام 25میلیون تومانی می توانست مالکان خودروهای فرسوده و به خصوص تاکسهای پیکان فرسوده را هدف قرار بدهد و آنها در الویت ثبت نام وام 25میلیون تومانی قرار بگیرند.اما متاسفانه این خودروها از قلم افتادند و افراد دیگری در طرح ثبت نام کردند.
علاوه بر این که طرح این خودروهای آلاینده ی هوا را در الویت قرار نداد تا شاید از آلودگی هوای شهرها با خروج و جایگزینی آنها کاسته شود بلکه باعث شد به حجم خودروهای سطح شهرها افزوده شود.این طرح می توانست خیلی سریع خودروهای فرسوده و آلاینده را از خیابانهای شهر جمع کند و به جای آن خودروهای نو را جایگزین کند،اما چنین اتفاق خوشایندی نیفتاد.
اینها خلاصه ای از درد دلهای معاون سابق ستاد حمل و نقل سوخت کشور آقای هاشمی بود که درد دل بسیاری از ما که در شهرهای آلوده زندگی می کنیم نیز است.کاش این طرح برای جایگزینی خودروهای فرسوده انجام می شد و نه برای افزایش خودروهای سطح شهرها.